Równi i Aktywni Podróże Małe i Duże

Wycieczka w Pieniny

W sobotę 25 czerwca 2022 roku wyruszyliśmy na wcześniej zaplanowaną w ramach zadania gminnego „Równi i Aktywni Podróże Małe i Duże” wycieczkę w Pieniny.

Wyjechaliśmy autokarem z parkingu przy ul. Konstytucji 3 mają w Skawinie o godzinie 7.00.

Około godziny 9 dojechaliśmy do Dębna, gdzie zwiedziliśmy drewniany Kościół św. Michała Archanioła w Dębnie, należący do obiektów UNESCO. Pani przewodnik zapoznała nas z niezwykłą historią tego miejsca.

Później wyruszyliśmy w kierunku Niedzicy, gdzie odbyliśmy rejs statkiem „Harnaś” po jeziorze Czorsztyńskim. Mogliśmy podziwiać widoki na okoliczne zabytki zarówno architektury jak i przyrody takie jak: Zamek Dunajec w Niedzicy, zamek w Czorsztynie, Zaporę Wodną w Niedzicy, skansen na półwyspie Stylchen, Zielone Skałki oraz Pieniński Park Narodowy. Tam też nagraliśmy relację z naszej podróży.

Po dopłynięciu do Czorsztyna ruszyliśmy ścieżką przez las w kierunku ruin zamku w Czorsztynie.  Robiliśmy sobie zdjęcia i słuchaliśmy opowieści o dawnych dziejach tego miejsca.

Po zejściu z ruin zamku udaliśmy się w kierunku jeziora i statkiem „Dunajec” przeprawiliśmy się do Niedzicy, gdzie w Karczmie „Hajduk” zjedliśmy pyszny obiad.

Następnie wyruszyliśmy do Zamku Dunajec, gdzie przewodnik oprowadził nas po całym obiekcie oraz zaznajomił z niezwykłą historią zamku. Dowiedzieliśmy się, że pełnił funkcję obrony północnej granicy Węgier, a po pierwszej wojnie światowej został włączony w granicę Polski. Mogliśmy wejść na wieżę widokową, skąd podziwialiśmy widoki na okolicę. Tam również zrobiliśmy sobie wspólne pamiątkowe zdjęcie. Obejrzeliśmy także Wozownie i Spichlerz.

Stamtąd poszliśmy na spacer w kierunku zapory Zbiornika Czorsztyńskiego. Zapamiętaliśmy, że jego najważniejszą funkcją jest ochrona przeciwpowodziowa doliny Dunajca.

Kolejnym punktem wycieczki był czas wolny, które każdy spędził według własnego uznania i pomysłu.

Około godziny 18 wróciliśmy do Skawiny. Uczestnicy wycieczki otrzymali pamiątkowe magnesy przedstawiające Zamek Dunajec. Byliśmy zadowoleni z wyprawy oraz z możliwości poznania historii tego urokliwego zakątka Polski.

Wakacyjne Treningi Społeczne Integracyjno – Aktywizujące

3, 2, 1, 0 START……..

WAKACJE 2022

uważamy za rozpoczęte!

Wspólny czas w ramach zadania: „Równi i Aktywni Podróże Małe i Duże”
w projekcie: Wakacyjne Treningi Społeczne Integracyjno Aktywizujące współfinansowanym ze środków budżetu Gminy Skawina.

Dziękujemy:

• za transport OSP Sosnowice,
  • za pyszny obiad Drink Bar „Gubałówka” Skawina – wesela, imprezy okolicznościowe, cateringi,
  • za wsparcie wolontariuszom: Patrykowi, Monice, Teresie oraz harcerzom z 1 SDH „Korzenie” im. gen. Józefa Hallera i 68 Krakowskiej Drużyny Wędrowników.